Första riktiga vårdagen


Härliga vår!

Det har varit fantastiskt skönt väder idag. Man vill bara vara ute hela tiden. Vi har haft grillpremiär och då är det verkligen vår.
Mitt kusin barn Olivia fyller 1 år idag så vi har varit där och ätit fin tårta och sen har vi gått vår promenad vid stranden.
Min vrickade fot som var svullen har som tur var lagt sig och nu kan jag gå utan allt för mycket smärta. Skönt att det inte var värre.

Om man kopplar loss hundarna så måste man räkna med att man har blöta hundar med sig hem. För de kan minsann inte hålla sig från bad. Idag gick vi och kollade några dammar där den sällsynta paddan har setts tidigare och då passade vattenhundarna på att plaska runt i dammen.
Och så hittade de även en död igelkott som var värd att rulla sig i. Och såklart så springer dem som tokar. De har vårkänslor till 1000.

(Men är de vinter så har de vinterkänlor till 1000 för de springar som tokar då också.)

Idag hade vi en liten incident här hemma. Vår musikanläggning är kopplad till datorn, så man kan lyssna på Spotify i de vanliga högtalarna och om man höjer volymen från datorn, så blir det något annat när man väl försöker justera volymen på den vanliga stereon.
Så idag när jag skulle sätta på musik så blev det sådär jätte dunder volym så jag höll på att flyga in i väggen och Lucy som alltid är så nyfiken var ju självklart framme och tittade vad jag gjorde så hon blev mycket rädd av ljudchocken. Och det dumma är att om man försöker sänka volymen på ratten så går inte det, utan det blev bara högre och sen kollapsade allt.
Stackars Lucy sprang upp och gömde sig under sängen. Jag kallade på henne för att ge henne en tuggpinne och då kom hon, men hon kunde inte äta den, utan vände upp igen och kröp under sängen.
Usch så dumt det blev.
Hoppas hon inte får men för detta nu, för hon är verkligen en hund som aldrig visat rädsla för något.
För säkerhetsskull så får vi ju träna lite också.

Vi gick ut senare och körde slalomträning och fy sjutton så duktig hon var på det idag. Klarade både höger och vänster slalom och snabbt gick det när jag hade bravomat som belöning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0