Min söndag

Mycket utevistelse har det blivit idag i det fina vädret. Tyvärr blev det inget spår för vår del, men jag har kompenserat det med en timmes aktivitet för varje hund.

Det kryllar av ankor överallt här. Vanligtvis håller de sig bara till sin damm, men nu är alla på vandring verkar det som och de finns överallt. Detta kan ju hundarna tycka är lite för intressant , så vi har skvallertränat på ankor idag. Nu hoppas jag att det ska bli lite mindre uppståndelse på varje promenad.

Sen har vi lekt, hoppat över alla hinder som vi stött på, lekt godissök på en lekplats, tränat lydnad m.m
Hundarna älskar när jag bara går ut med en i taget och då är det alltid sådär extra duktiga.

Idag hade jag förberett för en äkta BARF-måltid som skulle bestå av njure, mixade morötter och fiskleverolja.
Det blev en flopp. Njure var inte alls populärt och ingen av hundarna åt det. Så vi plockar bort njure från menyn och hoppas att de ska gilla resten. Morotsmixen gick däremot ner, men de fick bli vanliga biffar till middag.
Det är svårt det här, övriga familjemedlemmar är inte så roade av att ha sin frys fylld med djurorgan och övriga djurdelar och de tycker heller inte om att se det tina i sitt kök.
Men jag tror att njuren var värst, även om hundarna hade gillat det så hade jag nog ändå inte köpt det igen.
Det blir nytt försök imorgon.

Imorgon ska vi ta blodprov på Lucy och se om hon har bildat antikroppar mot rabies. Men svaret får vi vänta på ett tag.
Och så ska jag försöka hinna bada Dixie imorgon. Lucy får bada på tisdag eftersom hon har agility imorgon kväll.


Kommentarer
Postat av: Joachim Svinhufvud

Hej Maja



Hur kan du bara försöka med njure ? Oavsett om hundarna hade älskat det, så finns det en gräns för vad en människa skall behöva acceptera i odörhänseende när detta organ antingen stekes eller blir kokt. Det förpestar ju tillvaron totalt.

2011-04-11 @ 14:01:30
Postat av: Maja Holmström

Ja, just njure erkänner jag att det inte var någon bra idé.

Men jag tror stenhårt på mina andra delikatesser som väntar, kalvöron, kalkonfötter, lammben, kycklinghjärtan och hjortnacke =)

2011-04-11 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0