Filmer från Lucys MH


Kontakt, Hälsning, Samarbete och hantering. Här gjorde Lucys precis som väntat.
Domarens kommentar: Lucy har ett mycket trevligt sätt att bemöta människor, inte överdriven, utan precis lagom. Tillgiven hund!



Moment Lek. Här börjar hon bra, men hon blir tvungen att undersöka trasan när den kastas första gången för den luktar mycket från hundarna innan. Sen i dragkampen så tror Lucy att testledaren gör omvänt lockande och att hon inte ska ta trasan. Så från hennes synvinkel är hon ju mycket duktig =) Sötaste lilla hund!



Moment förföljande. Här fick hon en 1:a eftersom hon avbryter och var tvungen att kolla någon viktigt på stubben först innan hon drar iväg. Andra starten fick hon en 2:a. Jag hade gissat på en 4:a innan momentet, men gillar detta resultatet bättre då jag inte vill att hon ska förfölja vilt.


Moment avståndslek. Här trodde jag inte hon skulle springa ut alls, men det gjorde hon. Men när hon kollat vem det var så var det roligare att springa på egna upptåg. =)




Moment Överraskning. Här testas det hur hunden löser situationen efter att ha blivit skrämd. Jag tycker Lucy skötte det hela fantastiskt.
Domarens kommentar: "Skillnaden mellan undanmanöver och flykt är att på undanmanöver vänder hunden inte bort blicken från faran". Det ska tydligen vara bra och så gjorde Lucy =)
Efteråt så går man fram och tillbaka för att se om det finns någon kvarstående rädsla. Lucy hade ingen kvarstående rädsla, utan gick precis som vanligt.


Moment ljudkänslighet. Samma sak här, en undanmanöver men löser det hela bra. Ingen kvarstående rädsla.


Moment Spöken. Här tyckte jag att hon skötte sig jätte bra igen. Såklart att spöken är konstiga, men jag tycker inte hon är rädd, bara undrande till vad de håller på med. Hon tar själv kontakt med dem när jag är där.
Så inga konstigheter här!

Tyvärr blev det ingen film på skottet och det hade jag velat se och utvärdera, men det är väl det enda som inte kändes helt rättvist. Bara för det ska jag genast träna bort den lilla berördhet hon hade.

Uttlåtandet efter var mycket positivt från alla parter. De tyckte Lucy var en mycket cool hund som tog det mesta med ro. De sa även att hon verkar vara en mycket lätt hund att ha att göra med. Ja det är hon verkligen.

Alla var också mycket intresserade av rasen och domaren sa att detta var årets höjdpunkt att få vara med på MH med en Barbet. De tyckte det var väldigt kul att se något som de aldrig sett förut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0