Infall

Ikväll har det varit agilityträning för hela slanten. En rejäl genomkörning av både mig själv och Lucy.
Hon var jätte duktig som vanligt.
Klarade banan jätte fint!
Men hon gillar inte vippen sådär jätte mycket. För någon månad sedan sprang hon ju upp själv och den slog ner och det hade hon aldrig gjort innan, så då blev hon lite rädd.
Men det är inget jätte stort problem. Hon går ju upp, med lite tveksamhet, så det gäller bara att övervinna tveksamheten och det ska nog gå om vi bara får träna.

Igår väll fick jag ett infall och spontananmälde Lucy till rallylydnadstävling. Eftersom det var just ett infall så passade jag på att snabbt betala in avgiften så jag inte skulle kunna fega ur idag.
Jag måste ha lite fasta mål om det ska bli någon strukturerad träning, annars blir det bara lite oplanerade träningar hur som helst.

Har kört två små pass med henne idag. Det första var katastrof och jag önskade inget hellre än att ta tillbaka min anmälan, men det sista gick helt OK.
Vi kommer inte snacka några Dixie poäng här. Jag ser det mest som ett gyllene träningstillfälle för att veta hur vi ligger till och att träna på att tävla.

Dixie kommer nog inte starta förrän på tävling i november. Det var väldigt snålt med tävlingar under hösten här i närheten. Men vi har ju inte bråttom =)


Kommentarer
Postat av: Karolin

Var ska du och Lucy tävla i rallylydnad då? =)

Har anmält mig och Hemi till Söderåsen den 3/9, ska bli roligt! : )



Tråkigt att det är lite snålt med tävlingar.. men den som väntar hihi ;)



Kram Karolin och hundarna! :)

2011-08-17 @ 11:38:51
URL: http://www.hemiorambo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0