Kloakråttor

Idag har det varit väldigt varmt igen och vi har gått en lång promenad vid havet med hundarna. Här i nya staden finns det en hundslinga man kan gå och på vägen sitter det skyltar med olika tips till hundägare om vad man kan träna med sin hund. T ex hundmöten eller spår m.m

Det finns också stora rejäla rasthagar där hundar få springa fritt året om.

I den ena rasthagen där vi hamnade idag har vi hamnat förr. Det var i vintras och det slutade med att mina två hundar badade i en isvak i vallgraven.
Nu var där väldigt igenväxt och tät vegetation så jag trodde det var "lugnt".
Men det var det ju såklart inte. Jag råkade visst för ett ögonblick glömma att en vattenhund alltid kan lukta sig till vatten.
På några sekunder hade båda kastat sig igenom den "täta" vegetationen och jag hör något långt nere plaska rundor och efter ett tag ser jag Lucy komma simmande i vallgraven och hon njuter i fulla drag. Hon liknar verkligen en utter.
Dixie tog bara ett dopp sedan begav hon sig på jakt i vassen i hopp om att där skulle gömma sig någon liten fågel som hon kunde stöta upp.
Hon lyckades inte med det, men hon lyckades där i mot få med sig 1 miljon klisterbollar i pälsen.


Fy sjutton! Det var inte pilla-bort-klisterbollar-från -Dixies-päls jag hade tänkt göra på min söndagseftermiddag.
Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Och Lucy som var nybadad och borstad så sent som i morse, luktar nu kloakråtta igen.  

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Å herre gud så hon ser ut.Haha,du jag har det lika dan't här hemma när vi går i skogen.Den ene är värre än den andre.Men roligt har dom.

Hoppas du får ordning på eländet.

Kram Marie

2011-08-15 @ 11:03:03
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0