Tråkigheter

Ikväll blev Lucy påhoppad, nafsad och jagade av en annan hund.
Så himla tråkigt!

Vi var på ett ställe och tränade och Lucy var jätte duktig och plötsligt kommer det en annan hund och kastar sig över henne (mycket arg). Först fattar Lucy ingenting och blir bara låg, men sen springer hon sitt fortaste mot grinden och tyvärr missar hon utgången så hon fastnar i stängslet och den andra hunden hinner ifatt.

En skrämd Lucy hinner alla fall komma undan och flyr mot bilen. Där stannar hon och är mycket rädd.
(Ägaran får tag i sin hund)

Själv blev jag helt förskräckt, framför allt för att jag inte kan göra något. Det enda man vill är att skydda sin hund och så känner man sig så hjälplös i en sådan situation.
Vid bilen kunde jag i alla fall få tag i Lucy och lugna henne och här gäller det ju att absolut inte ömka eller visa sina egna känslor eller börja leta sår, man ska bara bete sig som om inget har hänt och jag gjorde mitt bästa med det. Men hon blev mycket låg och svansen hängde och hon kunde inte släppa blicken från den andra hunden.

Det passet som började så bra fick sluta med att klicka och belöna varje gång Lucy tittade på den andra hunden. För det gick inte att träna mer med henne.
Tur att Dixie också var med, så jag tog ut henne som stöd för Lucy och det hjälpte lite grann.

Vi har mött några andra hundar efter detta och Lucy tappar genast svansen och blir låg. Åh vad jobbigt!

Och vi som skulle tävla på lördag. Hur ska det nu gå?
Det får bli stenhårt arbete fram tills dess.

Hur som helst så är det så tråkigt när sånt händer. Lucy är ju den snällaste hund man kan tänka sig och hon är mycket duktig på hundspråk och vill alltid försäkra andra om att hon bara vill väl. Det sista hon vill är att bråka.  Hon är jätte känslig för konflikter och lägger sig alltid om det skulle behövas, men det hjälpte inte idag.

Jag hoppas hoppas verkligen att hon kan komma över det snabbt.

Kommentarer
Postat av: Michelle B. Jensen

Hvor er det trist at høre - håber sådan at søde Lucy vil komme sig oven på den møg ærgelige oplevelse :o(

2011-09-01 @ 10:18:05
Postat av: Michelle B. Jensen

Hmm blev ikke helt god teksten - håber du forstår hvad jeg mener..

2011-09-01 @ 10:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0