Från sommar till jul

Då var man hemma igen efter en solig vecka på Gran Canaria.
Allt har varit bra förrutom att jag blev sjuk dag 1 och är fortfarande inte bra. Jag undrar just om någon gjorde Vodoo på mig för så sjuk har jag inte varit på väldigt länge. Första natten inleddes med 40 graders feber och svullen hals, de följande dagarna blev allt värre och jag hade svårt att andas och hostade dagar som nätter. Jag fick gå till doktorn som konstaterade att jag hade lunginflamation, men även infektion i öron och hals. Fick en massa recept på medicin, den ena efter den andra, men som hjälpte mig att ta mig igenom dagarna.
Det blev inte många knop gjorda och dagarna gick ut på att vila i min solstol, men det var rätt skönt det också =)

Det är skönt att vara hemma igen, även om det är ett fruktansvärt mörkt land vi lever i. Hu!

Jag saknade hundarna varje dag. Det spelar ingen roll att alla säger att jag ska njuta av att vara ledig och tänka på sig själv, jag är inte hel utan mina hundar.
Det var så härligt att se dem igen. De blev glada och Lucy kelade med mig hela kvällen. Dixie kör någon sorts straff på mig för att jag har varit borta. Hon ville inte alls hälsa och undvek mig nästan hela kvällen tills hon inte kunde hålla sig längre när vi skulle gå och lägga oss. Hon känner sig sviken varje gång jag lämnar henne. Men Daniel har tagit hand om dem mycket väl. De har fått långa promenader varje dag och han har t o m borstat dem och klippt dem lite, något han aldrig tidigare har gjort. Han hade även infört nya rutiner för hundarna där han inte tyckte jag varit så duktig :)

Här är länken till Dixies bild från Stockholmsmässan:

http://www.flickr.com/photos/svenska-kennelklubben/6493145093/in/set-72157628306639773

Även en bild från det ljuvliga klimatet på Gran Canaria.



Då var det snart jul och jag känner att jag ligger efter med alla förberedelser. Får se om mina lungor orkar följa med och köpa de sista julklapparna idag eller imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0