Ögonlysning och möte

Idag har jag och Lucy varit och träffat Frankie (Batterikullens Come Fly With Me).
Det var längesedan jag träffade Frankie, men han hade bara positiva sidor att visa upp idag. När jag kom och skulle hämta honom så blev han glad och hoppade direkt in i min bil, utan minsta tvekan om att det var en främling som tog honom =)

Jag trodde att jag skulle klara av att ta både Frankie och Lucy på ögonlysning samtidigt utan problem, men så här i efterhand så skulle jag nog tagit med en medhjälpare, för det var inte alldelles lätt.

Lucy och Frankie fattade nämligen tycke för varandra inom loppet av 5 sekunder och sedan var parningsförsöken igång. Då är det inte helt lätt att få dem med sig på det man själv har tänkt. Lucy är ju sån som alltid tillåter bestigning och säger inte ifrån. Men hon bjöd in till det ordentligt genom att hoppa runt och göra lekinviter hela tiden. När jag hade rastat dem en halvtimme så var det dags att ta in dem till veterinären. Där var det fullt av hundar i väntrummet och med två händer höll jag två strama koppel till de två hundar jag hade med mig och då fanns det liksom inte fler händer över till att fylla i blanketter och hälla i droppar i deras ögon. Men jag löste det ganska bra genom att binda dem i varsin ände av stolen som jag satte mig i. Sedan fick jag avskilja dem med mina ben samtidigt som jag försökte läsa stamtavla och fylla i papper. Lucy kunde jag droppa hur lätt som helst, men Frankie ville minsann inte ha några droppar i sina ögon idag, han hade annat att tänka på, men där fik en sköterska hjälpa till att hålla så gick det bra.

Slutligen kom vi in till ögonlysningen och Lucy stod blickstilla hela tiden fast hon hade en hoppande beundrare nedanför sig. Hon fick massa beröm som vanligt.
Frankie var också duktig även om han behövde lite hjälp att vara stilla =)

Både fick ögon utan anmärkning och båda var fria från distichiasis.


Frankie 4,5 år






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0