Dixies valpar 6 månader

Idag blir Dixie och Baxters valpar 6 månader. Och för att minnas den glada underbara tiden när de små liven bodde hos oss så tänkte jag bjuda på lite filmsnuttar.
Jag har hur många filmer som helst, men nu har jag valt några stycken.


Först har vi en liten snutt på Bruno, när han gärna vill ha med sin boll in. Men det är inte lätt när han knappt lärt sig komma upp utan boll =)


Amie och Svea, de stora tjejerna var ständigt i lek och ständigt i fight =)


Lilla Sannie som var minstingen och är fortfarande. Men alltid på alerten!


Malou påbörjar sin agilityträning i tid =)



Denna filmen är tagen då vi bara hade Chip kvar. Han hade lärt sig att själv klättra in i valpburen.
Men här kommer mamma Dixie och håller ett långt föredrag för sin son. Om vadå kan vi ju undra....




Chip försöker sätta sig in i leken. Här var Lucy så glad att Dixie äntligen börjat leka med henne igen.
Undra hur många smygsupar Chip tagit sig. Han lever i alla fall upp till namnet fyllehund =)




Världens bästa supernanny! Lucy njöt att valparna varje dag och blev tilldelad rollen som lektant.
Hon var helt otroligt tålmodig och fick aldrig nog.



Amie och Svea i en av sina brottningsmatcher


Och så avslutar vi med en ljuv stämma från lille Bruno som alltid var den som syntes och hördes mest =)


Grattis alla valpar på 6 månaders dagen!
Jag vet att alla har det bra och har kommit till de bästa familjerna en uppfödare kan tänka sig!

Skickar en liten blänkare om att det kan vara tid för en avmaskning på valparna igen.

Själv har jag haft väldigt mycket att göra och inte hunnit träna något med mina egna vovvar. Men de aktiverar sig själva genom att leka med varandra mycket.
Igår kunde Dixie och Blanca leka själva när Lucy sov.

Hundarna har även fått en ny kompis i området. En 4-årig border terrier som Lucy älskar och Dixie tycker han är helt okej. Dixie har i vanliga fall inget behov av att lära känna nya hundar. Hon har sina vänner som hon gillar, men fler tycker hon är onödigt. Men denna lille kille kunde inte ens hon motstå att tycka om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0