Mycket att göra

Jag är ledig idag. Men det har inte varit lungt för det.

Jag har förberett för min hundmassagekurs som jag ska hålla imorgon. Och såklart tog ju bläcket slut i skrivaren när jag höll på att skriva ut. Så nu måste jag ändå åka in till jobbet senare för att skriva ut resten. Jag tycker alltid bläcket är slut. Ett tips: Köp aldrig en billig skrivare! Det är lur! Patronerna är svindyra och varar inte alls länge, så det blir en dyr historia i slutändan.

Bichonen Blanca har kommit hit idag för hennes familj ska åka till Alperna. Så hon ska bo här en vecka.
Det blir alltid lite uppjagat precis när hon kommer. Dixie talar tydligt om för Blanca med grova morr att hon ska hålla en låg profil. Det gör Blanca, hon ålar och slickar mungipor. Lucy säger tvärtom till Blanca, att hon genast ska sätta fart och leka. Så det blir lite svårt för stackars Blanca precis i början med så olika budskap. Men efter 5-10 minuter är hon med i gänget och de kan leka allihop. Men mest Lucy och Blanca.

Selma drar sig undan. Hon tycker det blir för mycket stim och stoj.

Sedan har vi haft besök av ett par som ville titta på barbet. Samtliga fyra hundar försökte sälja in sig.
Men som vanligt var det Lucy som lyckades bäst. Hon tar alltid väl hand om sina gäster och ser till att de får kela obegränsat med henne. Helst ska hon sitta i knäet eller ligga på rygg så de kan klia hennes mage.

Men även Dixie visade en ovanligt kelig sida av sig själv. Hon gjorde ett gott försök, men efter ett tag blir hon så varm så hon måste gå undan och kyla av sig på det svala golvet.

Nä, nu får jag dra i väg till jobbet och få sakerna gjorda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0