Sista dagen i februari

Februari är en kort månad som försvinner snabbt. För några år sedan hade jag namnsdag den 28:e februari, men sen tog någon bort namnet Maja ur kalendrarna, men jag brukar i alla fall säga att det är min namnsdag idag.

Lucy blir 15 månader idag.
Just nu ligger hon på rygg under Dixie och boxar henne i huvudet med tassarna. Det ser väldigt roligt ut.

Jag och Lucy har precis kommit hem från agilityträningen.
Roligt är det!
Lucy är alldeles vild när vi kommer dit och det tar ett tag innan hon kan fokusera. Hon vill göra allt på en gång. Men efter en stund går det bra. Idag tränade vi på tre små banor som faktikst gick riktigt bra. Sen tränade vi kontaktfält som är Lucys starka sida. Hon är jätte duktig på det!

Men hon var inte så duktig på passivitet idag. Ganska pipig och hade svårt att koppla av. Dags att träna det igen. Det var längesen vi tränade på det så det kan behövas lite igen. Hon har varit mycket passiv från början, därför har jag mest tränat att hon ska vara aktiv, men nu kanske hon har blivit lite för aktiv. Svårt att få till balansen ibland.

Nu ska jag ut med Dixie så hon också får egen tid. Det älskar hon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0