Gästvänliga Dixie

Vädret idag är nog något av det tråkigaste man kan tänka sig. Man blir deppig bara när man tittar ut genom fönstret.
Jag ska snart ut på sista kvällsrundan med hundarna och jag drar mig för det när jag hör hur regnet öser ner utanför. Blöt och halt och dimmigt och extremt grått har det varit hela dagen.

Min farfar har varit här på middag ikväll så han får lite sällskap när farmor är på sjukhuset.
Dixie har sedan i höstas tagit extra väl hand om alla våra gäster.
Hon föreslår alltid att de ska leka tillsammans med henne. Hon väljer ofta dem som inte ger henne så mycket uppmärksamhet. Hon hämtar en leksak som hon sedan lägger i knäet på gästen och sen tar hon den och bjuder in gästen till att hålla i leksaken så att hon kan dra. Något av det bästa hon vet!
Farfar nappade inte på hennes inbjudan och det var kanske tur det, för den som nappar på leken får vara beredd på en rejäl match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0