Lovande utveckling för arbetande Barbeter

Lucy är mer eller mindre som vanligt sedan igår, trots att hon inte fått medicinen förrän idag.
Så det är nog ingen fara med henne längre.

Men efter hon löpt färdigt ska vi tillbaka och göra ett ultaljud så att vi ser att allt står rätt till med livmoder och äggledare och att infektionen säkert är borta.

Annars så njuter vi av semestern som är alldeles underbar och idag har det varit strandväder.

Jag blir så himla glad av att läsa överallt hur folk jobbar med sina Barbeter och börjar starta på tävlingar och prov inom olika område.
Det är precis det här jag har hoppats på länge och det som jag själv strävar efter med mina hundar!

Några Barbeter tävlar agility och placerar sig mycket bra. Clayhills Etienne "Mio" har tagit ett 1:a pris i lydnadsklass 1 på sin debut, Clara i Stockholm är bara ett första pris ifrån sitt viltspårschampionat som hon nog kommer ta när som helst och nästa vecka hoppas jag själv kunna visa upp en fin parad med Dixie på rallylydnadstävlingarna som varar i tre dagar.
Där är 99 startande ena dagen, så det ska blir roligt att visa upp en glad och duktig Barbet och se hur hon står sig mot alla andra.
Idags läget är konkurrensen om pallplaceringarna stenhård och man måste gå näst intill felfritt för att ha chans på topplaceringarna, men om Dixie är med på noterna så vet jag att hon kan ha chans på riktigt höga poäng.

Heja heja till alla aktiva Barbetägare! Det är verkligen dags att vi visar att vår ras kan mer än bara vara fina på utställningar. Det är ju en arbetande hund som går att ha nästan till allt, så jag är mycket glad nu när det börjar satsas lite mer på arbetsmeriter som egentligen är det viktigaste.

Snart ska jag själv ut och träna ett pass med mina lurvtussar



Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Vad skönt att hon är bättre,vi får verkligen hoppas att det inte syns något konstigt på ultraljudet.

Håller tummarna för rallylydnaden.

Marie

2011-07-20 @ 07:11:27
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0