Ny titel

Vi avslutade vår tre-dagars tävling med att ytterligare kamma hem första placeringen (av 36 starter) med ännu en fullpott med 100 poäng igår.

Det känns riktigt bra! Dixie kan nu titulera sig RLD N

Dixie har verkligen varit på topp. Igår kändes det ändå inte helt bra i början av banan. Jag kände mig ganska trött och efter tidigare dagar och ville mest få det överstökat.

Men WOW vilken hund jag har som klarar att prestera tre dagar i rad varav två dagar med 100 p och den andra 98 p!

Det var Dixies 8:e titel i rad. Hon har plockat det mesta på det hon har ställt upp på på sista tiden, så hon börjar bli riktigt tungt meriterad och detta är ännu bara början på denna karriären.

Nu ska vi börja titta på skyltarna i nästa klass. Och sedan ska jag också försöka få Lucy startklar. Hon är inte den typen som har chans på 100 poäng, men godkänd ska hon nog kunna bli framöver =)

Emelie och Vincent tävlade fortsättningsklass igår för första gången och även de slog till med 100 p och vinst i sin klass.
Vincent är den sötaste mellanpudel jag någonsin sett och den duktigaste också.

Petronella och Tyra som vi också känner slog till med 97 p i nybörjarklass och det var också mycket fint!
Tyra är blandningen Cockerpoo.


Igår var det tre ekipage som uppnådde 100 poäng och då blir det delad första plats och andra och tredje placeringarna försvinner.
Så här står vi alla och trängs på första platsen och bredvid står domarna.

Inga fler tävlingar är inplanerade nu. Mina nerver måste få vila lite.

De två första dagarna blev vi filmade, så jag lägger upp filmerna så snart de är klara så ni kan få se en riktigt glad och följsam Barbet som tycker tävling är sååå kul =)


Måste också bara gratta Lucys uppfödare Renate till ännu ett fantastiskt röntgenresultat i J-kullen (Lucys kull)
6 av 9 valpar är röntgade, 5 med A-höfter och 1 med B-höfter. Alla med 0 på armbågarna.Helt fantastiskt!
Jag är så glad att även alla Lucys syskon är friska och sunda och väldigt fina.
En riktig superkull!












Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Hurra va ni är bra.Ni är bäst.

Marie

2011-07-29 @ 15:02:28
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Gunmai o Liza

Håller med föregående talare.

Helt suveränt!

Jättegrattis från oss.

2011-07-29 @ 15:46:21
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS!!! Så superduktiga du och Dixie är!!!



Kramar från oss i Lerberget

2011-07-29 @ 22:16:22
Postat av: Maria

Hej!



Efter lite googlande har jag hamnat på din blogg. Det är jag som står i mitten med labben, och jag vill helt enkelt fråga om jag får låna fotot till min hemsida? Jag släpar ALLTID med mig kameran ÖVERALLT, men denna stora dag glömdes den hemma!



Och grattis förrseten, till fina resultat & titel!



Med vänlig hälsning

/Maria

2011-07-30 @ 10:44:46
URL: http://www.linnekullagard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0