Sjuk Lucy

Lucy är i höglöp och uppträder som höglöpande tikar gör.
Igår morse så vaknade jag av att Lucy stod och ylade ett riktigt vargyl efter en ful liten hund som gick förbi utanför på gatan. Hon börjar bli desperat.

Men igår kväll så blev hon konstig. Hon verkade ha ont och vände och vred sig i olika ställningar och ålade fram på golvet. Detta har jag inte sett eller hört någon annan hund göra, så jag blev såklart orolig. Och hela kvällen höll det i sig till och från. Hon var väldigt hängig och låg för sig själv och där i mellan fick hon smärtattacker då hon pep.
Vi läste lite på nätet att unga tikar kan få ont vid sina första löp. Jag ringde även till djursjukhuset och rådfrågade.

I natt var hon ganska lugn och imorse fick hon bara en liten smärtattack. Själv kunde jag inte falla i någon djupare sömn, jag var på min vakt och höll ett halvt öga på henne hela natten.

I mellan åt har hon varit pigg och hon äter med sin vanliga goda aptit.

Men imorse ringde jag såklart till min veterinär och även om det egentligen hade fullbokat så fick vi komma ändå.
Ett enkelt blodprov konstaterade att Lucy hade en infektion i kroppen.
Alltså beror hennes smärta troligtvis inte på löpet. Nu ska hon äta antibiotika i 12 dagar.

Och som vanligt blev jag arg på apoteket där man fick STÅ och vänta i en evighet innan man kom fram till en sur tant som med sur ton berättade att de inte hade Lucys medicin hemma och att jag skulle återkomma imorgon.
SUCK säger jag bara!

Igår köpte jag nya hundbäddar till hundarna och de uppskattades. Dixie har sovit hela natten på rygg i sin bädd.
Och här vilar en nyklippt Lucy i sin säng.


Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Hej Maja!

Hur går det med Lucy? Blir så orolig. Hoppas pencillinet gjort verkan.

Kram Marie

2011-07-19 @ 18:59:52
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0