World Dog Show 2011

Då har vi äntligen kommit hem igen efter en veckas resande.
Det finns hur mycket som helst att skriva om, men denna kväll väljer jag bara att skriva ett inlägg om resans huvudmål World Dog Show.

Jag vet inte hur jag ska börja, men det har varit fantastiskt att få vara med på denna stora tillställning.
Det var njutbart varje sekund att vara där och det var en riktigt bra hall, med gott om plats och rastningsmöjligheter. Att se ett 50-tal Barbeter på plats var värt resan i sig. Vid Barbetringen uppträdde rasen med sitt stora lugn. De ger alla ett mycket världsvant intryck och berörs inte av något.

Efter lång väntan så var det äntligen dags för bästa rasen att visa upp sig. Tyvärr fick inte vi någon kattalog över deltagande hundar. Helt plötsligt var de "slut". Det var lite tråkigt eftersom jag då inte har koll på vilka hundar som var med. Men jag hoppas nå informationen i alla fall såhär efteråt.

Mitt mål var att både Lucy och Dixie skulle få Exellent och placera sig topp 3 i sina klasser.

Av mina hundar så var det Lucy som var först ut i unghundsklassen. Lucy skötte sig så bra som hon kan och det räckte till Exellent och en 3:e placering och alltså uppnådde hon mitt mål och jag kunde känna mig nöjd =)

Direkt efter var det öppenklass tikarna och där var det trångt med hela 16 stycken. Av de 16 så plockade domaren ut 6 hundar som gick vidare. Resten åkte ut och jag och Dixie var bland de 6.
Sen hängde jag inte med riktigt för allt gick så fort. Plötsligt är vi placerade som nummer 1.
Och tiken som vunnit BIR dagen innan bland ett 30-tal Barbeter blev placerad som nummer 2.
WOW vilken känsla!

Sen är allt mycket rörigt och jag förstod inte när jag skulle in igen, för jag tyckte vi skulle in hela tiden och springa mot nya hundar. Och varje gång så placerades Dixie som nummer 1. Hon slog ut vinnaren i unghundsklassen, vinnaren i jaktklassen och även vinnaren i championklassen.
Men i sista varvet fick hon ändå se sig besegrad av tidigare världsvinnaren Clos från Batterikullens. Stort Grattis till alla inblandade.
Men Dixie blev Bästa tik med CACS och CACIB, BIM och WW-11.

Extra kul är det ju att vinna när det är i rasens hemland Frankrike, för en fransk domare och med rekord många anmälda Barbeter från hela världen.
Jag har inte ord för hur stolt jag är över min älskade Dixie. Hon kunde inte skött sig bättre! Och hon ÄLSKAR det hon gör.


Världens Vackraste Barbettik 2011 är min alldeles egen Dixie


Här finns fler bilder från Världsutställningen (OBS bilderna är inte i ordning):
https://picasaweb.google.com/majtippans/WorldDogShowParis2011#



Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Fantastiskt kul. Ni är så duktiga!

Vilken hund! och vilken matte!

Stor bamsekram från oss.

2011-07-13 @ 04:37:15
Postat av: Marie Widblom

Grattis igen.Kul att se alla kort på Barbeter.Jag förstår att det måste ha varit jättekul att ha varit där.

Kram Marie

2011-07-13 @ 07:06:32
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Pernilla

Nästan så jag får en liten tår i ögat över Guldstjärnan för det är det hon är Guldstjärnan Dixie :o) Många många Grattisar till er!

Och även till Lucy kanon placering!!!

2011-07-13 @ 17:04:03
Postat av: Maja Holmström

Tack så mycket =)

2011-07-13 @ 19:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0