Frankie


Detta är Frankie (Batterikullens Come Fly With Me) som är Lucys tilltänkta kavalier till vår kommande kull nästa år.
Han liksom Lucy har HD A och ED 0 och inavelskoefficienten är endast 1,76%.
Jag längtar redan!


Annars har vi varit i sommarstugan och njutit av ett dygns sommarlov.
Hundarna blir så lyckliga när vi kommer dit och de springer som tokar och leker i trädgården.
Men nu är vi tillbaka hemma.

Jag var bortbjuden igår och fast Lucy borde vara helt utmattad efter långpromenader, bad och lek så hade hon ändå ork att totalförstöra min nyinköpta eccosko.
Det är tredje eccoskon hon förstör, undrar varför hon bara tar dem när det finns andra billiga skitskor som ligger framme. Åh så arg jag är för det.
Men det finns ett tydligt samband med att jag är borta (fast övriga familjen är hemma) och att mina skor förstörs i och med det. För annars rör hon aldrig skor längre.
Nä, fy sjutton vad det tar emot att behöva gå och köpa nya när de andra inte ens var 2 veckor gamla.


Lucy har fått en halvsyster i Sverige. Kaoma vom Zulimo har importerats från Renate i Schweiz av kennel Aqualines.
Vi önskar dem lycka till!

Grattis ska vi också säga till Frasse, Lufsen och Tilde med hussar och mattar som alla klarade anlagsprovet i viltspår i onsdags. Så roligt!


Imorgon har vi Barbetträff i Skåne och trots kort varsel så lyckas vi ändå få ihop 11 Barbeter med deras hussar och mattar. Det ska bli roligt och rapport om träffen kommer imorgon.


Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Samma i mitt hus! Bara Eccodojor som går åt och ägaren är jag! Nu måste jag skärskåda mina fötter innan jag åker ut med hundarna i skogen. Ska jag stanna vid kiosken när vi åker hem? Då måste jag ha hela skor på fötterna!

2011-06-04 @ 20:07:18
URL: http://batterikullens.se
Postat av: Gunmai o Liza

Har ni provat med att ge dom mat?

Aktivering, ska tydligen oxå funka, eller vad tror ni?



Vilket fantastiskt underbart väder! Svensk sommar när den är som bäst!



Kram

2011-06-06 @ 12:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0