kvällscykling

Härlig dag igen.
Det är så underbart med dessa ljusa långa kvällar. När det är så varmt på dagarna blir det inga längre rundor med hundarna eftersom de blir så varma.
Men den motionen tar vi igen på kvällskvisten när det är perfekt temperatur.

Ikväll blev det cyklingmotion med var och en.
Jag och Lucy cyklade till en ny gröning där vi tränade lite. Gick riktigt bra. Hon är den som blir mest påverkad av värmen av mina hundar, så det var perfekt träningstemperatur för henne ikväll. Hon var fokuserad och snabb på allt.

Sen cyklade jag och Dixie en lång runda och avslutade med träning hos kaninerna. Det gick bättre idag och hon börjar kunna släppa dem helt och fokusera på det hon ska.
Men hon får verkligen anstränga sig. Helst skulle hon nog vilja ha kanin till middag. Hon fick väl smak för det när hon var ca 1 år då min lilla systers kanin hade fått ungar och en dog. När den döda ungen plockads ur boet för begravning så minns jag att Dixie var lite för snabb och fick tag i den lille ungen och vi fick ta ut den med våld ur hennes mun.

Ikväll har tre av mina vänner och mina hundars vänner gjort anlagsprov i viltspår. Vi hoppas allt gått bra!
Jag är avundsjuk, jag vill också!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jonas H

Alla tre ekipagen blev godkända :)

2011-06-01 @ 22:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0