Tropisk värme

Ena dagen varmare än den andra. Idag har vi mätt 31 grader i skuggan mitt på dagen.
Och nu i skrivande stund kl 22.15 är det 23 grader. Vilken sommar! Men det ska komma ett åskväder i natt och imorgon ska det vara betydligt svalare igen.
Lite skönt ska det bli. Det var nästan äckligt varmt idag och det går inte att komma undan värmen.

Trots värmen så bar det av mot agilityträningen.
Jag vet inte varför men jag tror alltid att det ska gå jätte dåligt för oss varje gång vi kommer dit. Det ser så svårt ut med banorna som jag aldrig tror att vi ska klara.
Men efteråt är jag (nästan) alltid nöjd. De senaste gångerna har det gått riktigt bra och jag känner bara en sån glädje över att jag äntligen fått en riktig agilityhund.

Så fast att det var närmare 30 grader ikväll så gick det jätta bra för mig och Lucy idag igen. Idag tränade vi två olika kombinationer och avslutade med en lång bana.
A-hindret var med idag och det har vi inte tränat sedan i vintras. Lucy klarade kontaktfälten, men hoppade av i förtid.
Jag vill att hon ska stå kvar fastfrusen på alla kontaktfält tills hon får klartecken att köra vidare. Vi får träna lite mer på det.
Balansen tog hon klockrent med perfekt kontaktfält. Så kul!
Högerslalomet var det lite si och så med. Mera träning!!!!!!!!!!!!!!!
Annars flöt det på kanonbra hela banan.

Jag ska försöka få till fler agilitypass i vår träning så vår utveckling går lite fortare.

Nu ska vi försöka sova i värmen. Hu!!!! Men jag tyckte precis jag hörde lite mullrande åska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0