Flitig eftermiddag

I eftermiddags var jag ganska flitig.
Var i väg och simmade och sedan ägnade jag mig som vanligt åt hundarna.


Här sitter de fint och väntar.... Mina fina tjejer....

.....På att få söka godis i trädgården. Jag har INTE gömt godis i rabattlådorna, men Lucy kollar i alla fall fast hon inte får vara där.


Flitigt sökande pågår


Sen hann jag baka några plåtar kycklinghjärtan också, så nu har jag laddat frysen med några påsar som vi ska ha på träningar framöver.
Hundarna fick varsin smakbit och blev alldeles saliga över hur gott det var.

Och medan ugnen gick varm så hann jag ut på fältet med Lucy för lite extra träning som hon behöver.
Hon var duktig igen. Hon börjar förstå nu vad det är jag vill vad gäller fotgående.
Det har hon varit sämst på innan, nu går det bättre, även om vi har mycket petig träning kvar. Ett perfekt fotgående kan man fila på i evigheter för det innehåller så många olika delar.
Idag tränade vi delarna position, fokus och halter. Det börjar likna något som ska bli roligt att utveckla.

Men igår var hon mindre duktig.
Jag hittade inte Lucy och hon var helt tyst. Och helt tyst betyder att hyss pågår och mycket riktigt så hittade jag henne gömd bakom en fåtölj med sitt eget söndertuggade halsband.
Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0