Pälsvårdsdag

Äntligen vår i luften!
Jag har gått långpromenad och tränat hundarna idag.

Jag gjorde ett försök till det i förrgår när det också var vår i luften. Snabbt som attan begav jag mig ut med hundarna och såklart tog jag inte med, mössa, vantar, halsduk... När vi kommit en bra bit så vänder vädret och det blir full storm med hagel och piskande regn.
Och jag som hade planerat för träning på ny plats. Vi var ju nästan framme så jag valde att fullfölja trots stormen, men det blev verkligen misslyckat.

Träningsplanen blev en lerplan på nolltid och det forsade in iskallt vatten i mina skor. Och jag saknade mina vinteraccessoarer.

Men idag fick jag minsann till det som jag ville.
Lucy tränar utställningsträning som hon inte är så bra på.
Men det gick ändå hyfsat efter dagens pass.

Men det var egentligen inte träning jag skulle göra idag, utan pälsvård.
Och det har jag ägnat halva dagen till.
Även Blanca har varit här för att få sin päls putsad. Det blir nog så att jag visar henne i Malmö nästa söndag.
Vi får se hur det går. Hon har en mycket bestämd vilja den lilla damen och det gäller att hon och jag vill samma sak.

Nya kammen gör underverk på Dixies päls. Lätt som en plätt så var pälsen utborstad.
Jag väntar med badningen till senare i veckan.

Ska snart ta ett pass med Lucys päls.
I veckan kommer vi nog få beskedet från röntgen. Jag håller tummarna för bra resultat. Två av hennes syskon är röntgade med A och B höfter.

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Den där kammen verkar vara intressan.Var har du köpr den?Håller tummarna för röntgen.

Marie

2011-03-14 @ 21:03:51
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0