Planerar

Jag vrickade foten i förrgår och det gjorde lite lagom ont, men nu verkar den svullna och göra riktigt ordentligt ont. När jag gick med hundarna innan så gick vi på ojämn mark och då gjorde det riktig ont.
Så nu tycker jag lite synd om mig.

Har fått lite negativt besked om mitt jobb. Företaget fick inte det stora jobbet som sträcker sig över 5 år som vi hoppats på. Och då har vi ändå haft det i 15 år tidigare. Men det var en konkurrent som la ett lägre anbud och då är det inget att göra.
Men det är inte bra för mig, för det var mitt jobb som försvann. Det finns lite att göra ändå, men mest tråkigt jobb.

Så nu sitter jag och smider planer för framtiden om jag ska göra något annat istället. Men VAD?
Ja, det är inte lätt. Jag har 100 idéer men ingen som passar.
Det måste ju inkludera hund.
Jag har suttit och kollat på terapihundsutbildningar, för det är jag ganska sugen att utbilda Lucy till, men hittar ingen bra.

Sen har jag även suttit och fyllt i en ansökan om Internationellt Championat till Dixie för det visade sig att hon redan uppnått alla krav för det. Det gjorde hon tydligen samtidigt som hon blev Nordisk Champion.
Det dumma är att jag har kastat alla bekräftelser från FCI som jag skulle ha sparat och skickat med, men vi får se om det löser sig ändå.

Sen planerar jag även att ändra inriktning lite på bloggen. Jag är ganska trött på att bara skriva om mina egna träningar, det kommer det bli ändå, men har ni några förslag på vad ni vill läsa om?



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar att läsa om dina hundar! Speciellt när de har busat lite eller inte varit helt perfekta. Och bilder! Mer vardagsgrejer kanske?

2011-04-01 @ 18:49:19
URL: http://twitter.com/emsapemsa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0