Mer utställning, valpar och bad

I morse var det till att gå upp tidigt och bege sig iväg till Malmö utställningen igen.
Med mig följde mamma, moster och såklart Blanca som jag var där för att visa.
Blanca har bara deltagit på en inofficiell utställning förut, så detta var första gången på riktigt och med konkurrens.
15 bichoner var anmälda. Vi behövde inte vänta så länge innan det var vår tur. Blanca är aldrig tränad på utställning och då är det alltid lite knepigt oavsett vem som visar hunden.
Men vi lyckades i alla fall få Exellent med Ck och det blev vi väldigt glada för. Blanca sprang väldigt fint, men stå still ville hon inte precis. Hon fick jätte fin kritik, men påpekad att hon var för tjock =) Så det framförde jag till Blancas matte som genast ska plocka bort några kulor från maten. 

På vägen hem från Malmö så fick jag reda på att Dixie blivit moster tidigt i morse. Dixies syster Soya har fått fem fina valpar idag, två tikar och tre hanar!
Stort GRATTIS säger vi till det! Det ska bli roligt att följa de små nya liven hos kennel Clayhill!

Nu på eftermiddagen sprack himeln upp och solen strålade. Man måste passa på att njuta, så det blev en lång härlig promenad med hundarna till ett helt nytt ställe som inte låg särskilt långt borta, men där jag aldrig tidigare varit. Det var ett fantastiskt fint landskap med en stor sjö och gröna ängar.
Där fick alla tre hundar springa av sig.
Dixie och Lucy kastade sig i sjön direkt och simmade och de riktigt njöt av våren. Selma var inte långt efter, men hon kastade sig ut mot två svanar istället. Jag tror hon tänkte simma och jaga bort dem, men när svanarna vände och simmade mot Selma istället blev hon rädd och vände illa kvickt tillbaka till land.

Svanarna simmade allt snabbare mot henne och det såg ut som de inte hade fått någon frukost, för de stirrade med hungriga ögon på min lille vite hund. Till Selmas räddning kom Dixie och Lucy i full fart och med ett jätte plask fick de svanarna att vända. Sen var allt lungt. Tur det, för själv är jag ganska rädd för svanar och de ska tydligen ha rejäl kraft i sitt bett så att de kan bita av ett finger.

När vi kom hem igen så fick hundarna ligga och torka ute på trädäcket. Det blev faktiskt riktigt hett i solen där.

Såhär såg det ut i utställningsringen idag:


I väntan på bedömning...


Domaren betraktar Blanca på avstånd


Och så blev det några varv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0