trixträning

Helgen svepte snabbt förbi. Det har varit mycket kalas. På våren är det många födelsedagsgrisar som ska firas och i söndags var det min syster.
Hela släkten var här. Det var fint väder så hundarna kunde vara ute i trädgården det mesta av tiden. De älskar att ligga och sola på trädecket.
Lucy har iof börjat hoppa upp och gräva i min mammas rabattlådor. Där gömmer hon ben bland annat. Sen finns det även en kulle med en bäck i trädgården och den försöker Lucy bada i.

Igår var det agilityträning ute och det var perfekt väder denna gång.
Lucy var duktig och jag är mycket nöjd. Hon gjorde några fina slalom och tränade bakombyten som fungerade ganska bra. Hon fick ett litet lydnadspass före också där vi tränade lite fritt följ och inkallningar och cirkelarbete.

Senaste veckan har vi haft shapingpass med trix här hemma.

Vi har bland annat tränat att hundarna ska plocka upp sina leksaker och lägga dem i en korg. De fattade direkt.

Sen har Lucy också fått lära sig att backa upp i en fåtölj med baktassarna så som jag tränar Dixie när hon ska stå på händer. Det kan komma ett genombrott snart med Dixie och hennes konst som vi jobbar med ibland.

Dixie håller även på med att lära sig att backa ifrån mig på bakbenen och även att hoppa mot mig på bakbenen.
Det går bra. Onödiga saker, men väldigt kul.

Det som än så länge inte gått bra är att jag vill att Dixie ska sitta vackert och samtidigt hålla ett föremål med tassarna. När jag tar fram föremålet så vill hon inte sitta fint.
Det får vi jobba vidare på. Jag tycker det är lite roligt med sånt som inte fungerar, för då blir det lite utmaning i det hela.



Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Du skulle satsat på pudel, då hade du fått utmaningar så det hade räckt o blivit över.....

2011-03-29 @ 13:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0