Utställning Malmö

Då har vi klarat av årets första utställning som idag var i Malmö/Jägersro.
Eftersom mässhallarna i Malmö är rivna där utställningen tidigare ägt rum, så hade de istället byggt upp stora tält på en parkeringsplats där vi höll till. Hoppas de snart hittar en annan lösning, för det var inte bästa stället för hundutställning i alla fall. Det tog en halvtimme för oss att ta oss från ingången till vår ring för det var näst intill omöjligt att komma fram.
Men eftersom vi var sist ut i ringen så droppade folk av efter hand.

Det var gott om tid att sitta och studera raserna som var före oss. Ett 20-tal perros t ex. Det började inget bra för dem. I deras valpklass deltog två valpar som båda åkte ut med KEP-pris för att de var så extremt skygga och ville fly i panik. Domare hade ingen möjlighet att bedöma dem.
Det förekom även en del skygghet i de andra klasserna. Hu, tråkigt att se. (såklart fanns det de hundar som var väldigt trevliga också)

Tillslut så var det äntligen vår tur och Lucy var först ut i juniorklass. Det gick hela vägen och hon fick Exellent med Ck och tävlade vidare i bästa tikklass mot Dixie.
Domaren gillade Lucy väldigt mycket men hon fullkomligt älskade Dixie. När de satt och skulle skriva kritiken så avbryter hon bara för att säga till alla som tittar:
"This dog is really REALLY GOOD!"

Så Dixie tog ganska lätt hem vinsten med sitt vinnarsteg med Cacib och BIR, men Lucy fick sitt första Cert, så jag kan ju inte bli mer nöjd!!!! Båda fick mycket fina kritiker.
(Vilken vecka det varit för Lucy med fina resultat)

Min mamma debuterade för första gång som handler, där hon fick visa upp Lucy när de båda skulle mötas. Det gick faktiskt riktigt bra! Jag är stolt över dem båda!
Utanför ringen hade vi stöd av två av Dixies valpköpare, Malmöborna såklart! Jätte kul att träffas igen.

Tyvärr hade jag inte möjlighet att hälsa på Bruno, men mamma hängde med ut och tog några bilder på den nyklippta killen.

Dixies och Lucys utställningskritiker läggs ut på hemsidan under "Resultat" på hemsidan www.majtippans.se


Här övar vi lite


Lucy i ringen


Lite vila efter man varit duktig


Dixie i gruppfinalen, hon är alltid så glad och älskar verkligen att visa upp sig. Svansen går i ett som den ju egentligen inte ska när man är barbet, men jag har hellre en hund som är glad och viftar på svansen än en hund som tycker det är pest.


Hon gör alltid sitt bästa men det hjälpte inte mycket. Den portugisiska gruppdomaren tittade knappt på henne, fast hon var överlägset finast alla andra raser =)
Som vanligt var det ju spaniels och retrievers som tog alla BIG-placeringar


Nyklippt Bruno


Så härlig han är!



Nu är man ganska så trött, men det blir en ny tur ner till Malmö imorgon då jag ska ställa Blanca. Väldigt längesen jag ställde bichon.

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Sååååå jätteroligt.

Grattis, grattis, grattis!!!!!!



2011-03-20 @ 05:40:02
Postat av: Pernilla

Grattis!!!

När jag ser bilderna är jag glad för att vi inte åkte ner dit... inget kul att gå och trängas!

2011-03-20 @ 08:07:08
Postat av: Marie Widblom

GRATTIS till fina resultat i Malmö.

Marie

2011-03-20 @ 08:53:22
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0