Grå regnig måndag

Nu har vi varit på träning och jag blev ganska blöt av allt regn.
Jag körde både ett agilitypass och ett rallylydnadspass med Lucy.

På agilityn tränade vi hela balansen med fart och målet var att sätta kontaktfälten även då, det gick ganska bra men hon hade svårare än jag trodde för det.
Några pass till behövs för att hon ska sätta dem riktigt bra även med fart.

Sen blev det slalomträning som ska nötas in.

Rallylydnaden gick bra. Vi valde att vara inne eftersom det regnade så mycket.

Imorgon är det stadspromenaden igen och det blir nog ändå Lucy som får hänga på det. Förra veckan sa jag att Dixie skulle få följa med denna gång, men hon behöver det inte lika mycket som en viss liten Lucy som verkligen behöver all träning hon kan få.

Istället har jag spikat ett datum i augusti då jag och Dixie ska tävla rallylydnad. Så roligt det ska bli!
Jag hoppas att "några andra" också hänger på =)

Min terapihundsutbildning blev framskjuten till oktober, så det blev inget nu i juni. Det gör inte så mycket, det passar nog ganska bra.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Klart vi hänger på :o)

2011-05-16 @ 20:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0