Tillbaka

Oj vad längesen jag skrev, men det har inte hänt mycket roligt här som var värt att skriva om.
Jag har ju inte haft någon motivation senaste tiden, men nu känner jag att vi är tillbaka.

Efter kvällens rallylydnadsträning så kom gnistan tillbaka och nu känns det som om vi kommer komma in i vanliga träningsrutiner igen.

Jag hade båda hundarna med idag på rallyn och det gick helt okej.
Vädret slog ju hastigt och lustigt om från att ha varit kallt till att vi fick en riktig värmebölja.
Lucy var ganska seg den första banan vi gick. Hon kändes trött redan innan vi ens kommit in på planen, men det var bara att ge det ett försök. Och visst kom vi runt, men inte med några större stilpoäng.
tur att jag hade en avbytare med mig =)

Dixie var inte trött och hon tog sig igenom fint, men lite ringrostig kändes hon nog. Det märktes lite att det var ett år sedan hon gick rallybana sist.
Men skyltarna kan hon.
Men när vi väl gått första banan så kändes det som hon var med med på notorna och sedan tog hon sig igeom de andra banorna riktigt fint.
Hon ska nog komma i fin form till tävlingen i augusti.

Lucy fick en andra chans och den tog hon tillvara på, för det gick mycket bättre andra gången.

Lucy hade fått lite extra träning innan, ett varv på agilitybanan och agerat störningshund till mina privatelever.

Det viktigaste idag är i alla fall att jag har blivit motiverad igen. Så nu ska det läggas upp planer =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0