Träffat valp och "sjuksyster"

Största delen av dagen har jag agerat "sjuksyster" till min lillasyster som fått körtelfeber. Min mamma är lägligt nog i Turkiet på resa med sina syskon, så jag har fått rycka in.
Hon är väldigt dålig och ser eländig ut.
Igår var jag med henne på vårdcentralen och där hann jag bli riktigt förbannad.
Först en lååång väntan och sedan snabbt in för ett halsprov som sades skulle ta 5 minuter innan vi fick svar.
Vi väntade mer än en timme.
Och när vi väl kom in, möttes vi av den suraste sjuksköterskan jag någonsin träffat. Provet visade inget bakteriellt, så hon skickade bara hem oss i sur ton och tyckte det var onödigt att vi kommit.

Men eftersom min syster varit sjuk i 10 dagar så är det klart man börjar undra.
Idag var hon rejält sämre och pappa ringde igen och denna gång fick de träffa en läkare som direkt konstaterade körtelfeber och bad om ursäkt för gårdagens mottagande.

Körtelfeber kan ta en månad att bli av med och upp till ett år innan man blir helt återställd.
På lördag skulle hon haft dansuppvisning som hon övat inför hela terminen, men nu blir det inget. Så hon är mycket ledsen. Vi hoppas det snart blir bättre.


Men jag har även hunnit med ett besök hos Kerstin och Bernt som äger Clayhill Gabrielle "Gabby" .
Lilla Gabby var otroligt söt och glad och ett riktigt charmtroll. Och hon bor på rena drömstället för en hund, med en otrolig tomt som har allt en hund kan önska. Egen agilitybana, stor rejäl gräsmatta, egen damm med ankor, närhet till stor sjö, skog och härliga promenadstigar.
Så skulle jag också vilja ha det till mina hundar. Men nu vet man vad man ska leta efter när vi flyttar =)
Gabbys egen uppfödare Joachim var också på plats, så vi fikade och hade trevligt hundsnack.

På min egen hundfront får jag skämmas även idag, då vi inte gjort något förrutom lekt lite på ängen och promenerat.

Imorgon kommer Bruno för att få en sommarfrisyr av mig, så då kan det nog bli lite lek.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Stackars Lillasyster! Jag blev inlagd på sjukhus när jag hade det... hoppas hon piggar på sig fort!

Men hon får ta det lugnt framöver en bra tid.

2011-05-25 @ 17:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0