Ingen rubrik idag

Hundpromenaden igår gick bra, vi slapp undan regnet. Promenaden igår bestod av olika aktiveringsövningar och stadsagility.

Buskul och lätt som en plätt tyckte Lucy. Hon tog även ett eget initiativ och hoppade rakt upp på en hög mur som var över 1 meter och ca 20 cm smal och där lyckades hon lägga sig.
Hon har inga problem mellan pauserna, hon kan lägga sig mitt bland allt folk på trottoaren och lägga sig på rygg och hoppas att någon kan klia hennes mage. Helt trygg med andra ord.

Ikväll har vi också haft lite egen träning. Dixie och jag har kört igenom en rallybana och hon gjorde inte en enda miss. Sen har vi tränat vidare på hennes konster som hon visade upp i lördags. Alla de övningarna är ju bara början på något, men ikväll utvecklade vi det lite. Hon lär sig fortare än blixten och vill bara MER!

Med Lucy kör jag ny övning i fotgåendet som gav fint resultat redan ikväll.
Jag känner att jag är lite fast i det sätt som jag har tränat Dixie, men det sättet fungerar inte på samma sätt med Lucy, så nu provar vi ny variant.

Sen har Lucy fått träna apportering där hon gjorde ett utmärkt jobb med att hämta in alla dummisarna.

Imorgon får vi besök av Bruno och hans husse.
Jag ska träna lite med honom inför utställningen på söndag. Det kommer även långfärdsbesök från Norge på söndag för att heja på Bruno, nämligen mina norska valpköpare med Amie!
Så roligt det ska bli att träffas igen!

Jag har en rolig helg framför mig =) På lördag ska jag på hattfest och jag har en mycket gullig hatt som jag ska bära =)


Annars idag har det varit psykologiskt spel mellan hundarna om ett ben. Det är roligt att titta på.
Roligast är när Dixie tar upp benet på övervåningen och lägger benet precis ovanför trappan och sen går och lägger sig. Lucy och Selma står halvvägs upp i trappan men vågar inte gå upp.
När Selma hade benet och la det i hallen så vågar inte Lucy gå förbi.

Igår var det även lite uppfostring av Selma igen. I vår familj är det Selma som är ögontjänaren och tar sig friheter så fort man vänder bort blicken.
Igår var hon i farten igen med att vara uppe på bordet och slicka tallrikar, men denna gången fick hon en rejäl avhyvling av Dixie som med ett grovt skall kastade sig mot henne. Då blev Selma liten och ynklig och tagen på bar gärning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0