Värmeslag

Imorse kl 08.00 var det 24 grader utomhus. Vilken sommardag!
Det har varit rejält svettigt.
Hundarna ligger i skuggan på stenplattorna eller inomhus. Det var ju faktiskt svalare inne är ute idag.

Jag blev faktiskt tvungen att klippa bort lite päls på Dixie. Pälsarna växer som ogräs, tyckte inte det var så längesen jag klippte, men nu är båda pälsmonster igen.
Jag kommer nog få klippa Lucy också lite innan Paris, för annars kommer det väl inte synas någon hund för all päls.
Efter Paris kommer det bli rejäl kortklippning på båda.

Det blev lite träning ikväll med alla tre.
Dixie och Lucy fick träna platsliggning med störning. Selma fick vara störning och springa runt och även hoppa över de som låg.
Ibland missbedömer Selma avståndet och ofta landar hon mitt på den stackare som ligger plats.
Dixie morrar på Selma när hon landar i Dixies huvud, men hon ligger kvar.
Lucy säger inget och även hon klarar ligga kvar. Ingen lätt övning.

Sen blev det lite rallylydnadsövningar utan skyltar och även träning i stå-sitt-ligg.
Båda börjar bli väldigt duktiga på det att skilja på kommandon i snabb följd. Dixie tar nästan aldrig fel, Lucy glömmer ibland vad stå är och lägger sig istället, men efter sista passet klarade även hon av allt på en gång.
Annars tränas Lucy ganska hårt i läggande under gång. Hon var duktig på det för ett tag sedan, men så plötsligt blev det sämre igen och nu försöker jag få till det igen med snabba läggande.
Jag var hyfsat nöjd idag, men det ska bli bättre.

Igårkväll fick jag mig ett gott skratt när jag tittade på intervjun med kungen. Vilken fantastiskt dålig intervju han gjorde. Det är ju så man skäms, men det var på något sätt så dåligt så det blev komiskt, så jag blev tvungen att titta på klippet igen =)
För er som missat: http://www.nyheterna.se/1.2158552
(Det bästa är ju att Kungen inte vet om han har varit på strippklubb eller inte, men han TROR att han inte varit det, haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0