Hemma idag

Idag fick jag bli hemma från jobbet för min mage. Jag har misstankar om att jag kan vara glutenallergisk. Jag får fruktansvärt ont efter att ha ätit bröd m.m och häromdagen var en sådan dag då det blev mycket bröd och nu får man sitt straff.
Det är väl helt enkelt så att jag får gå och testa mig, men jag fasar för om jag skulle vara det. Fy vad jobbigt att hålla på med specialkost och sånt. Det är inte alls min grej. Men man kanske inte har något val?

Jag ska i alla fall försöka borsta Lucy lite så jag kan bada henne på fredag så hon är fin till söndag.
Då ska Lucy få träffa sin halvsyster Zanti för första gången och så ska hon träffar Chip (Dixies valp) igen och två till som vi inte vet vilka det är ännu.
Alla valpköpare från Dixies kull är nu eniga om att pälsarna är besvärliga i denna åldern. Jag kan bara säga: Håll ut! Det blir bättre! =)
Lucys päls var hopplös i våras. Den tovade sig 2 sekunder efter att jag borstat henne, men nu är den jätte bra och behövs bara borstas igenom en gång i veckan.

Dixie är lugn nu när hon löper. Hennes löp är okomplicerade och hon drabbas inte av skendräktighet till skillnad från Lucy som bli deprimerad.
Just nu är Lucy en sprudlande glad hund och mycket kelig och lekfull och vill vara med på allt. Om det magonda släpper för mig sen så ska jag försöka träna lte utbildingsträning med henne.

Det är många som undrar vilken utbildning vi går och vad en terapihund är för något. Här är länken till den utbildningen jag och Lucy går där man kan läsa själv vad det innebär:
http://www.terapihundskolan.se/terapihunden.htm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0