Intensiv dag

Idag har vi haft fullt upp hela dagen.. ja och kvällen.
Jobb på förmiddagen och sedan direkt bege sig till viltspårsträningen. Dixie fick idag göra två små spår först för att träna sig på att fokusera. Sedan fick hon gå ett vanligt. De små spåren gick bra, men sen i det vanliga spåret så fick hon nog upp färsk kanin doft för hon styrde kosan åt ett helt annat håll i en rasade fart. Men hon klarade sen att fullfölja sitt vanliga spår.

Lucy gjorde ett jätte bra spår, även om jag tycker hon är lite långsam. Det är väl typiskt att man ska få en som är lite för långsam och en som är alldeles för snabb.

Direkt efter spåren vad tagna så hade jag en privatlektion i form av klickerteori. Sen blev det snabb rastning av hundarna för att sedan bege mig av igen till veterinären där Bruno och Malou skulle röntgas. Jag tycker det är väldigt intressant att titta på röntgenplåtar så jag ville gärna vara med och se hur deras leder såg ut. Nu vet vi i alla fall ungefär vad resulteten kommer bli.

Direkt efter det så kastade vi oss in i bilen igen för att åka på agilitytävling. Det var min och Lucys lilla debut i agility.
Jag tyckte hon skötte sig utmärkt. Först så var det en nybörjarbana som är en lättare hoppklass bana.
Blev några små missar som helt och hållet var mitt fel. Men Lucy skötte sig perfekt. Hon var inte alls störd av "tävlingsmiljön" som inkluderar domare, publik, nya hundar mm.

Sen startade vi även i öppenklass hopp. Vi blev diskade där, för jag var inte tillräckligt tydlig med vilket hinder hon skulle ta, så hon hoppade fel, men vi körde färdigt ändå och hon satte ett mycket snyggt 12 pinnars högerslalom och sen blev det en "liten" miss kan man säga. Jag råka stå ivägen när Lucy kom hoppandes och vi krockade och jag flög i backen. Det har aldrig hänt förr, så självklart måste det ju hända på tävling. Men jag är ju ganska kort och faller inte så långt och även om man blir ganska paff när man ligger där och sprattlar på marken så kunde vi ändå resa på oss och köra färdigt banan och resten gick det riktigt bra!

Så jag är mycket nöjd med min lilla brunbjörn idag! Imorgon ska hon badas och bli fin!


Lucy med sin rosett som man fick när man kom 2:a. Låter bättre att säga att hon kom 2:a än att hon kom sist, för det var nämligen bara två large-hundar som startade i nybörjarklassen =) Vann gjorde Åsa och softisen Eroz. Eroz är en storfavorit både hos Dixie och hos Lucy.

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Grattis till rosetten:-) och lycka till i Växjö! Gillar inte reklamrutan som jag inte blir av med "Du är vår 1000 000 besökare. Klicka nu och du kan vinna en Ipad2 Iphone 4" har försökt stänga den men den hänger envist kvar!

Kram Marie

2011-11-04 @ 17:23:53
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0