"ledig" dag och ny hund

Igår hade jag för första gången på mycket länge en ledig dag, alltså en dag där jag inte hade något planerat. Det är mycket ovanligt i min kalender, men väldigt skönt!
Men inte sjutton kan man ta det lungt på en ledig dag, så jag och Daniel (som också var ledig) satte igår att städa vår stora gardrob och sedan bakade jag scones och sedan en sockerkaka och så bjöd jag hit mina föräldrar på laxmiddag som blev fruktansvärt god och sedan satte vi upp vår stora tv hylla som vi inte fått upp tidigare och där i mellan hann jag borsta lite hund.

Det var den lediga dagen...

Idag har det varit en vanlig måndag. Jag har haft två mellanschnauzrar på privatträning som ville lära sig hur de kunde visa sina hundar bättre på utställning. Väldigt roligt att få hjälpa till med det =)
Utställning handlar verkligen inte bara om att springa runt och ställa upp, och jag har ju min träningsfilosofi och mina övningar som jag vet fungerar och det var roligt att se deras framsteg efter att de hade tränat på mitt lilla program =)

Sedan var det agilityträning och det har hänt något där och jag tror jag vet vad.
För 10 dagar sedan när vi var hos djurtolken så fick vi ju lite piller med oss som skulle göra att Lucy inte var så stel i kroppen. Jag tror på allvar att det är dessa piller som har gjort att jag har fått en spritt språngandes supervild och glad hund.
Hon är 10 gånger snabbare på agilitybanan nu än för två veckor sedan, tidigare har hon motvilligt hoppat in i bilen, men nu hoppar hon in direkt, hon är mer träningsvillig och glad och verkligen en helt ny hund.

Helt fantastiskt! Det är värt varenda krona!

Så på agilityn har jag fått en super snabb hund och just nu blir det lite mer fel än vanligt eftersom jag inte hinner med överallt, men hellre så än att hon lider av sin stelhet.
Så den där duktiga agilityhunden som alltid sprang med mig och aldrig tog fel hinder, den hunden är nu mera utbytt mot en hund med lite fler växlar.

Dixie har fått köra ett rejält rallylydnadspass. Hon var jätte duktig och efter träningspasset så gick vi pomenad och då går hon fortfarande i sin fotposition hur länge som helst fast jag har sagt att träningen var slut. Hon vill bara träna mer och mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0