Nya grannar

Vi har fått nya grannar i huset. Både under och över oss. Lite nervös eftersom de förra grannarna var så besvärliga.
I lördes flyttade grannarna under oss in och de har väl inte gjort någon strålande succé.
De har 4 skälliga hundar och två katter och katterna verkar på något sätt komma ut i trapphallen för det stinker kattpiss och igår så hade vi kattbajs utanför vår dörr och senare på dagen hade någon spytt i trappan.
Inte så trevligt.

Grannarna över oss har också hund och ett litet barn som springer hela tiden.
Alltså bor det just nu 8 hundar i vår trapp.
De verkar ha placerat alla hundägare i ett och samma hus så ingen ska kunna klaga på hundljud =)
Tur att mina hundar är tysta. De under oss skäller mycket, men mina smittas inte av det, skönt med hundar som inte larmar/vaktar ibland =)


Kollade PM för Stockholms Hundmässa idag. Endast tre Barbeter anmälda varav 2 är mina tikar och den andre är Mio och Katarina.
Det har blivit ett domarbyte från en norrman till en finne. Norska domare brukar vara trevligare och just denna norrman vet jag är mycket trevlig eftersom jag ställt Dixie i Danmark för honom tidigare, men vi får väl hoppas att den andra också är trevlig.

Imorgon ska jag på hälsokontroll med jobbet, hu då blir det stick i armen igen....Det värsta jag vet. Får se om jag överlever.
Men det hoppas jag för på kvällen ska hela jobbet nämligen till Malmö och se Robert Gustavsson. Det kan bli kul!

I helgen är det utställning i Lilleström, Norge.
Vi hejar lite extra på Amie och Soya. Lycka till båda två!

Om någon vill ha Barbetvalp innan jul som finns det valpar otingade på Gotland www.batterikullens.se och i Motala www.laspezias.se både tikar och hanar, svart och brunt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0