1:a advent och gratulationer

Första advent idag och julskyltning i stan väntar under eftermiddagen. (Om nu stormen kan hålla sig borta)
Jag har redan julpyntat och tagit fram min allra sötaste lilla julgran.
Detta är något som hade varit förbjudet i mina familjetraditioner, att vara så tidigt ute, men så tycker jag själv att det är väldigt fint och jag blir glad varje gång jag tittar på min fina tända julgran och mina tomtar, så varför ska jag vänta med det om det nu sprider lite glädje i dessa mörka månader?
Så därför beslutade jag mig för att strunta i alla dessa traditioner om när man ska ta fram det ena eller andra. Nu är allt framme och det känns bra för mig :)


Igår var det utställning i Lilleström Oslo och där hejade vi ju på Dixies syster Soya och Dixies dotter Amie.
Det gick bra för båda och vi gratulerar Soya till det mycket efterlängtade sista Certet och CACIB och hon kan nu äntligen titulera sig NORD UCH och C.I.E och dessutom blev hon Norsk Vinnare 2011 och naturligtvis BIR.

Amie (Majtippans Jaspis of Cheba) fick Exellent och blev Norsk junniorvinnare 2011 med bra kritik, men behövde växa till sig lite mer. Kritiken läggs in på Amies egen sida
https://sites.google.com/site/majtippanskennel/amie-jaspis-of-cheba

Amie är nu även ögonlyst utan anmärkning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0