Första passet

Nu har jag börjat träna inför inprovningen med Lucy.
Vi har tränat på att gå riktigt sakta i slakt koppel och det gick faktsikt riktigt bra. Det var precis som om det blev tydligare för henne vad hon skulle göra när hon gick sakta.

Sen har vi introducerat en ny lek. Leken heter tappa-bestick-på-en-plåt.
Hunden ska vänja sig vid att det kommer plötsliga ljud. Lucy får sitta i ett annat rum, men där hon ändå ser mig. När jag tappar besticken (som låter fruktansvärt mot plåten) så är det startsignal för att hon ska springa mot plåten och äta upp sin godis som ligger där. Detta tyckte hon var väldigt roligt!

Sen övergick leken till att vi tränade lite apportering av besticken. Det klarade hon galant!

Jag har även börjat läsa en av alla böcker som ska resenceras. Nu känns det lite bättre med att jag har kommit igång.

Imorgon åker vi och viltspårar lite som omväxling.

Just nu har jag två slagna hjältar som kollapsat på golvet. De har tillsammans slaktat Lucys lilla mjukislamm som hon fick igår. Det är bomullstussar precis överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0