Så var det måndag igen

Regn och ruskdag. Fy!

Men jag har haft fullt upp ändå. Två kurser och två privatlektioner har eftermiddagen och kvällen bestått av.
Lucy gick dubbelkurs i agility. det fixade hon utan problem.
Först tränade vi bakombyte och framförbyten och sedan blev det en rolig agilitybana. Det gick riktigt bra, men för att jag ska vara 100% nöjd så önskar jag bättre slalom framförallt.
Just nu tycker jag det känns sämre än vad det gjort innan. Vi får nog plocka ur slalomet ur banan och bara köra det för sig så det sätter sig lite bättre. Men resten fungerar bra. Alla klätterhinder tycker hon är kul, men behöver fortfarande lite bättre självförtroende på vippen.

Dixie fick ett lydnadspass. Hon börjar nu bli så duktig så jag misstänker att hon skulle kunna fixa ett första pris i lydnadsklass 1 även om vi inte räknar med platsliggningen. Det gäller då att man har riktigt höga poäng på alla övriga moment, men jag tror att hon skulle kunna fixa det. Liten lockande tanke såhär en måndagskväll =)

På lördag åker jag till Halmstad för att hålla en hundmassagekurs för assistanshundförare. Det ska bli jätte kul!
En av deltagarna saknar egen hund, men hon ska få låna Lucy. Kan bli kul att se hur det går =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0