Intensivt från morgon till kväll

Igår var det fullt upp från morgon till kväll.

Dagen började med tidig uppgång för att bege mig till Halmstad där jag skulle hålla en intensivkurs i hundmassage för ledarhundsförare (synskadade).
Det blev en väldigt trevlig och uppskattad dag och lite utmaning för mig att hålla en kurs där man inte kan visa, utan måste använda de andra sinnena för att förklara budskapet. Men det gick bra.

Det är också alltid roligt att se hur duktiga ledarhundarna är på sin uppgift.

En deltagare var utan hund och då hade jag med Lucy som lånehund. Lucy skötte sig helt exemplariskt hela dagen. Hon var mycket lugn och uppskattade sin elev väldigt mycket. Hon är verkligen världens snällaste hund.

När kursen var slut framåt eftermiddagen så var det dags för mig att snabbt bege mig hemmåt för att ladda om på nytt till kvällens konsert som var på the Tivoli i Helsingborg där självaste Veronica Maggio skulle spela.
Det var helt fantastiskt bra! Wow kan man bara säga!

Sen stupade jag i säng efter denna intensiva dag.

Idag får vi besök av en familj som väntar på valp och vill hälsa på hundarna. Det ska bli roligt som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0