Dålig träning igen

Kvällens träning gick inte särskilt bra.
Vår dåliga svacka fortsätter.

Lucy kändes super på uppvärmningen och var verkligen med på noterna. Det kom t o m skott som hon klarade av. Bara en kort kontroll sedan jobbade hon på som vanligt. Detta kan jag verkligen vara glad över! Men när vi väl kom in på rallybanan så är hon i en annan värld. Hennes tankar är någon annanstans.
Hon brukar inte vara såhär, så jag tror fortfarande hon befinner sig i någon försenad tonårsperiod. Det märkt på lite andra saker också. Så kan det vara och det är bara att vänta ut.
Men det känns verkligen inte som om det är läge för någon tävling på lördag. Just nu har jag två alternativ. Nummer 1 är att strunta i det helt och hållet. Nummer 2 är att åka dit och träna vid sidan av, eller bara ha som mål att komma förbi tredje skylten där vi åkte ut sist så jag sedan kan gå därifrån och veta att det gick bättre än förra gången. Det återstår att se.

Det gick inte så bra med Dixies träning ikväll heller. Hon behöver väldigt lång uppvärmning för att hon ska komma ner i varv. Hon är så överladdad och gör för mycket.
Hon var inte riktigt färdiguppvärmd när vi gick på banan, så i slutet började hon skälla av iver och sedan blev det överslag och hon sprang runt som en dåre. Men när hon väl fått ut den energin så lyckades vi genomföra banan ganska bra. När hon är lös går hon lite för långt fram i fotgåendet. Inte bra, måste fixas genast.

Nya planer smids.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0