Mycket träning

Just nu är det bara träning och åter träning för hundarna. Det är verkligen en sådan period nu.
Hela dagarna kretsar kring träning och nya träningsupplägg.

Ikväll har vi tränat hårda pass.
Dixie har fått fortsatt störningsträning med kattmat och salami. På måndag ska jag bygga upp en riktig tävlingsbana till henne och sätta allt på prov.

Lucys träning gick bra idag, men jag undrar om jag inte går för fort fram med henne. Jag vill att hon ska prestera lika bra som Dixie gör och glömmer lätt att hon inte fått lika mycket träning och inte har samma erfarenheter pga att hon inte är så gammal ännu.
Jag tror mycket kommer släppa för oss när jag sänker mina krav på henne.
Det känns nämligen som om hon ibland inte tycker det är roligt. Så får det INTE bli.
Men idag fungerade allt som jag ville och det var en glad Lucy på träning.
Som avslutning blev det en runda på agilitybanan =)

Jag höll i tävlingslydnadskursen ikväll igen. Så himla roligt det är! Och så himla duktiga hundar och förare!

Ja, något annat roligt händer inte här just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0