Något spännande

Idag har jag fått ett erbjudande som är väldigt intressant för framtiden.
Jag vet inte riktigt vad det kommer innebära än, men det lär jag snart få mer klarhet i.
Jag får berätta mer när det är klart. Men spännande är det! =)

Vi har varit och tränat ikväll. Lucy befinner sig definitivt i någon slags spökålder. I tre dagar har hon inte vågat gå in i vårt vardagsrum när tv:n är på. Hel knäpp idé hon fått på skallen, men idag har det inte varit några problem alls. Istället vågade hon absolut inte gå förbi korna som betar längs vår dagliga promenad, där vi har gått hundratals gånger föörut utan problem. Hon håller även på att försöka rida på oss och på Dixie på kvällarna. Så något knas har hon för sig just nu.

Hennes träning bestod bara av grunder ikväll och det skötte hon fint. Hon hade bra attityd och lekte bra, men uthålligheten är för tillfälligt mycket låg, så det blev bara korta sekvenser.
Min lilla knäppishund! =) För några veckor sedan var hon riktigt duktig på allt och nu helt plötsligt verkar hon ha glömt allt. Men vi kommer igen!
Någon tävling på lördag blir det inte. Det känns inte rätt just nu och jag vill helst inte ha två floppar i rad!

Dixie gjorde bra ifrån sig ikväll. Denna gången hade hon sprungit av sig innan träningen och då är hon som bäst!

Idag har jag anmält Lucy till djurtolk. Jag gjorde det med Selma och Dixie för tre år sedan och det var så himla mitt i prick på vad de hade att säga. Så jag tänkte att Lucy också ska få gå. Mycket flumigt är det och jag kan inte förstå hur det fungerar, men jag måste ju tro på det efter förra gången.

I morgon kommer Daniels mamma med sambo och hans moster med sambo och hälsar på oss hela helgen. Det är alltid trevligt med besök!


Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Känner igen det! Spökålder kallar jag det. För några månader sedan var vi utsatta. Funka kunde helt plötsligt inte gå förbi en stubbe (som stått där i urminnestider) Stenar i vattnet var helt plötsligt livsfarliga där vi alltid badat. Men nu ser hon inte spökena längre:-) Men det kommer nog en ny period:-)

Kram från oss på Gotland

2011-09-23 @ 20:20:01
URL: http://batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0