Nu går det dåligt

Det gick inte alls bra på min och Lucys första tävling.
Vi kom till tredje skylten och sen blev vi diskade.

Under banvandringen börjades det skjutas massa skott en bit bort. Och när jag sedan plockar ut Lucy för uppvärmning så låser hon sig mot skotten.
Inte rädd, men tydligt berörd.
Redan här känns det som om jag ska stryka oss och istället träna skotträning. Men sen blir det ett uppehåll med skotten och hon kan fokusera och leka.
Sen börjades det skjutas igen och då körde vi klick och belöning för varje skott och det gick bra. Det var t o m så svansen viftade när det kom skott.

Paus i skotten igen och sedan var det vår tur. Och lagom till det så satte det igång och skjutas igen och då kunde jag inte belöna några skott så hon var svår att få med och precis när jag tänkte bryta så sätter Lucy sig och bajsar på planen = Disk!
Alltså stressad hund.

Det här kändes verkligen inte bra och jag som sa efter MH att vi troligtvis inte kommer stöta på så mycket skott, men idag begränsade oss totalt.
Nu finns det bara en sak som gäller och det är att träna skott i mängder. För så här kan vi inte ha det.
Sånt ska inte få vara en anledning till att det inte gick bra.

Men hon brydde sig inte om alla nya hundar på plats, utan där var hon som vanligt. Kanske ville hon ha lite mer koll på vilka som gick bakom henne, men det var i alla fall positivt.

Lucy har blivit slö igen. I måndags var hon pigg, men efter det har hon slöat till igen och jag vet inte om det är skendräktighet eller något annat. Så för att vara på säkra sidan ska vi ta några prover nästa vecka.
Bättre att veta än att gå och oroa sig. Och jag oroar mig alltid.

Lucy är anmäld till två tävlingar till om en månad men efter idag känns det väldigt avlägset.
Dixie är också anmäld till fortsättningsklass så jag får ta tag i den träningen snart.

Fy vilken dag... Nu vill jag bara gå och lägga mig under täcket och aldrig mer komma fram.




Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Maja!

Ta det inte så hårt! Kom fram under täcket nu! Du är en "djävul" på att föra hund:-)

Kram Marie

2011-09-04 @ 18:04:30
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0