Pyssel

Gårdagens träning gick som förväntan väldigt bra.
På agilityn tränade vi slalombanor. Lucy missade nog inte ingången en enda gång, men när hon gjort ca 6-7 slalomportar så går hon ur ganska ofta. Jag tror det beror på att vi brukar träna på korta slalom och att hon förväntar sig att det ska vara slut där. Vi får träna mer på långa slalom och sluta träna korta.
Men hade jag inte tränat korta så hade hon nog inte haft den ingången som hon har nu =)
Hon är vansinnigt lätt att styra och det hör verkligen till ovanligheten nuförtiden att hon skulle ta fel hinder. Minns inte ens när det hände senast?

Jag tänkte prova vara med på agilitytävlingen nästa vecka och se hur det går.

På tal om tävling så har jag två anmälda hundar till på lördag i rallylydnad 1 och 2 och för första gången så känner jag att jag verkligen inte har någon lust. Lucy hade jag inte tänkt ställa upp med i vilket fall. Hon får komma över sina spöken först =) Men Dixie är startklar och ändå känner jag att jag inte alls har någon lust. Detta har nog aldrig hänt att jag är den som inte känner för att ställa upp.

Jag körde igenom alla de olika momenten i fortsättningsklassen med Dixie igår och det gick riktigt bra. Men nu vet jag inte ur jag ska göra. Det blir nog så att jag bestämmer mig på lördag morgon.

Nu flyttar våra gnälliga grannar som bor under oss. Fy vad skönt det ska bli!
De står varken ut med vårt klampande eller grannen högst upp som spelar musik kl 17.00 på lördagar.
Då är det nog hög tid att flytta.
De tyckte det var fruktansvärt i helgen när jag och Daniel hade våra föräldrar här på middag, oj vad vi väsnades. Jaja, hoppas de får ett bra liv någon annanstans.

Det har inte blivit några bilder på länge. Jag har väl tappat motivationen till att ta bilder också =)

Men idag har jag tagit lite bilder på mitt pysslande av julkort som jag redan har börjat med.



Först ritar och målar man ett motiv och såklart har jag målat en liten hund =)


Sen väljer man vilka papper man vill ha och klipper ut kortformat och klistrar ihop. Sen klistrar man på lite blommor eller vad man nu har och sen gör man en god jul-skylt. Man stämplar, man river pappret runt om och drar med en stämpelfärg runt kanterna så det ser bränt och slitet ut. Sen klipper man ut sitt motiv och klistrar fast.
Lätt som en plätt! Haha, nä det är det inte. Det är mycket pilligt och det tar väldigt lång tid. Men roligt är det!

Här kommer lite fler pysseljulkort. Just nu har jag nästan blivit beroende av att pyssla och igår kväll efter jag kom hem fastnade jag flera timmar djupt försjunken i pysselverkstaden.






Kommentarer
Postat av: Jill

Så fina julkort du gjort! Jag visste inte att du var så pysslig, dolda talanger.... åtminstone för mig.

Hälsningar Jill & Tova m.fl.

2011-09-27 @ 17:03:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Vilka fina julkort du gör!

Hösten är pysseltiden!

Själv funderar jag på att lära mig att sticka:o)

Något som jag aldrig lyckats med...

Kram på dig!

2011-09-29 @ 18:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0