Inget Bryssel, men mycket annat

Nu har jag bestämt mig om Bryssel. Vi hoppar över det!
Läste om det idag hur det skulle gå till och jag tyckte inte upplägget lät så lockande. Man skulle gå upp en och en inför två domare som satte poäng på hunden. De som fick mest poäng gick vidare till en större final. Man tävlade alltså helt individuellt och mot andra raser direkt, inte i sin egen ras först.
Nä helt plötsligt kändes det inte alls lockande. Det blir säkert någon välputsad liten cocker spaniel som tar hem segern.

Vi får hitta på något annat roligt för dem pengarna istället. Jag tycker det är fullbokat nu som det är. Har nästan inga lediga helger framför mig just nu. Väldigt fullbokad höst. Men det gillar jag =)

Det är kurser som ska hållas, tävlingar, terapihundsutbildning, besök från blivande valpköpare, konserter, och två utställningar som vi ska hinna med.
Lucy kommer ställas i Växjö och där kommer jag även visa Chip på hans debut.
Sen ställer jag både Dixie och Lucy i Stockholm i december.

Det är lite storm här nu. Lite mysigt är det allt. Hundarna älskar storm och jaga varandra i vinden. De har även badat i vågorna idag på vår lilla strand.

Har tränat lite på de problem jag hade igår.
Det gick bättre idag. Dixie fattade idag att kattmaten ligger där för att man ska låta bli den. Helt rätt!
Och jag och Lucy har tränat lite grunder för vilda hundar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0