Arg!

Åh vad arg jag blev nu. Hade precis skrivit ett jätte långt inlägg och precis när jag ska lägga upp det så loggas jag ut och så försvann allt. Bjuder på lite bilder så länge så får jag se om jag uppdaterar inlägget med delar av det jag skrev innan lite senare...


kram





Okej, här kommer en lite kortare version än vad jag skrev innan:

Valparna äter och sover och växer. De börjar bli snabba att ta sig fram till Lucy när hon kommer och ska ge dem mat. Vi har nu börjat dela in dem i två grupper när de ska äta så vi ser att alla får i sig vad de behöver. Lucy har hur mycket mjölk som helst så det räcker åt alla.
De två svarta tikarna är störst i kullen nu. Men de andra är inte långt ifrån. De är väldigt jämna måste jag säga.
Men jag väger dem fortfarande varje dag så jag säkert ska veta att alla går upp i vikt och det gör dem :)

Jag har valt namn till alla och temat var sedan länge bestämt att det skulle bli en kryddkull. Så valparna kommer i stamtavlan heta olika kryddnamn. Vilka det blir presenteras längre fram.

Det är stor efterfågan på valparna, får förfrågningar varje dag, men tyvärr kommer jag inte ha valpar till alla, jag har redan fått skicka iväg många till andra uppfödare. 9 av 10 valpar är "klara" med sina nya familjer och den 10:e bestäms nästa vecka.
Och skulle det bli ett återbud där så står många andra bra hem på kö. Så det känns väldigt bra och tryggt för mig och det känns som att valparna kommer hamna i toppenhem!

Det är fantastiskt att få ha valparna här 8 veckor, men jag tycker det är lika fantastiskt att sedan få följa dem i deras nya hem och se och höra hur de utvecklas och vad det blir av dem.

Lucy äter så ofta hon får.
Hon äter Noric Sp+ färskfoder och det kommer även valparna få göra om några veckor. Jag vill inte gärna ge torrfoder för jag tycker inte det är naturlig hundkost och jag ser så klara fördelar med färskfodret så jag har ingen anledning att inte ge det. Både Dixie och Lucy är uppväxta på färskfoder och de har utmärkt hälsa på alla plan och är aldrig sjuka. Selma är uppväxt på torrfoder och har haft problem med lite olika saker, klåda bland annat och magproblem, men när hon började med färskfoder så har hon inte varit sjuk en enda gång och hon blev piggare än någonsin och fick bättre päls.

I det andra inlägget som försvann hade jag skrivit jätte långt om utställning och hur jag och Dixie har haft nytta i vårt rallylydnadstävlande tack vare utställningarna, men det orkar jag inte skriva om så det får bli en annan dag.




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åååå så fina de är hela högen.

Krama på alla från mig.

Kram Gunilla och hundarna

2012-04-18 @ 15:49:28
Postat av: Jill

Det ser ut som jag kommenterat ditt inlägg om färkfoder men så är det INTE. Jag hade inte läst det. Torrfoder eller färskfoder är frågan. Det ena är inte sämre eller bättre än det andra. Huvudsaken är kvaliteten och det är lättare att köpa ett sämre torrfoder. Jag har haft 14 hundar alla har ätit torrfoder av HÖG kvalitet. Ingen har någonsin varit sjuk eller haft hud-eller allergiproblem. Peppar,peppar...

2012-04-18 @ 19:01:01
Postat av: Marie Lidblad

Jag har heller inte haft några problem med mina valpar. De är utfodrade med torrfoder sedan de varit små. Min äldsta Barbetkull är idag snart 5 år och ingen har haft problem! Tidigare har jag fött upp mina labbevalper på torrfoder!Inga problem! Nu blir det en debatt på din blogg!:-) Kram Marie

2012-04-18 @ 20:24:31
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Pernilla

Ljuvliga valpisar :-)

2012-04-19 @ 12:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0