Höstigt och hundigt

Idag har det varit höst ute. Blåst höst vindar, men det har ändå varit fint vädr. Ett riktigt hundväder i min smak :)
Det är väldigt härligt här ute på landet just denna tiden. 
Sommargästerna har åkt hem så allt är så lugnt och skönt. Sedan är det  ju skördetid. Hela landet är fullt av delikatesser så det är bara att skörda och äta hur mycket som helst. Vi skördade vinbär och krusbär också och det har Daniel gjort gelé, saft och marmelad av. 
 
Såhär fin middag fick jag ikväll, allt utom fisken är från egen odling :)
 
Själv har jag passat på att få till riktigt bra träning idag. Dixie har tränat upp sin bakdelskontroll, för jag tyckte hon hade börjat slarva lite där, så nu är den fin igen. Sen har vi tränat lite olika rallyskyltar. Jag hoppas vi kan klara sista tävlingen i fortsättningsklass när vi väl ska tävla i september, för jag är riktigt trött på dessa skyltarna nu.
Jag har anmält mig och Dixie till en minikurs i rallylydnad avanceradklass i september så vi får en liten kick till när vi ska börja med de skyltarna :) Det ska bli roligt :)
 
Lucy har fått träna lite lydnad, lite fotgående som gick helt okej, sen har hon tränat sändande och inkallning. Vi tränade lite utställningsträning också för att friska upp minnet. Nästa helg är det dags för Lucy att visa sig i ringen igen. 
Sen gick vi ut till hönsen och tränade skavllerträning och det gick jätte bra. Det gick så bra så vi även kunde träna ett litet lydnadspass även där.
 
Sen har vi gått vid havet och hundarna har badat i vågorna. Lucy kastar sig i direkt och simmar och sen kommer hon upp och rullar sig sanden så hela hon blir heltäckt med sand och gammal tång. Sen håller hon på så om vartannat. Hon ser fruktansvärd ut! Det gäller att vara snabb när man ska gå hem och hinna koppla henne innan hon hinner rulla sig igen. 
All sand går förståss inte bort, så den trillar av här inne sen så det blir sådär riktigt äckligt grusigt på golvet. 
 
Här är en fin ny bild på Bruno (Dixies valp) Han ska också på utställning i september. Han är så go lille Bruno! Men denna gången ska hans husse själv ställa honom så vi ska träffas och träna lite någon dag :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0