Ingen rolig dag

Till skillnad från igår när allt var roligt, så var det här ingen rolig dag.
 
Jag har varit med Selma på djursjukhuset halva dagen. Hon var jätte dålig i morse och bara låg och gnydde. Hon kunde inte röra sig normalt och ville helst bara ligga still. Kutade med ryggen och skrek när man rörde henne.
Det blev bara att åka raka vägen till djursjukhuset.
Vi fick komma in snabbt och veterinären kände igenom henne och hon skrek högt när hon klämde på magen.
Selma fick smärtstillande, men verkade inte bli något bättre. Hon bara gnydde och skakade i hela kroppen. De röntgade magen, men där syntes inget onormalt. Nu är massa blodprov och urinprov tagna och imorgon ska de även göra ultraljud.
 
Usch vad det är hemskt att lämna ifrån sin hund när den mår så dåligt. Man vill ju vara där hela tiden. Men hon får ju den bästa vård där. Jag hoppas de ringer med goda besked imorgon. Det jobbigaste är att man inte har en aning om vad det är för fel. Oavsett vad det är så är det bättre att veta.
Hon är så fantastiskt duktig hon veterinären. Jag vet att hon inte gillar det, men hon låter alla klämma och känna och ta prover hur mycket de vill. Hon sitter jätte snällt och stilla.
 
När Selma var lämnad så fick jag skynda iväg till mina kurser som jag har haft ikväll. Kanske var jag något splittrad, men det kunde inte hjälpas. Alla valpar var jätte duktiga och för lilla Timja gick det strålande. Det var det enda roliga den här dagen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0