Träning i värmen

Sommaren är på besök igen och det har varit riktigt varmt idag.
I förmiddags så var vi och tränade i Helsingborg med Emelie-Vincent och Fanny-Melker. Det blev många små kombinationer av rallyskyltar.
Jag skulle göra det extra svårt med 8:an idag (För er som inte förstår vad det är för 8.a jag ofta babblar om så är det en skylt som heter 8:ans frestelse där man ska gå runt två koner i en 8:a och på båda sidor så ligger det två frestelser som kan vara godis eller leksak, ofta lägger dem i något riktigt "gott" på tävling, typ kattmat)
I vår 8:a idag så hade jag tagit med mig fågelvingar, rådjursklöv och kaninskinn för man ska ju göra det svårare på träning för att det ska kännas lätt på tävling :)
 
Dixie hade lite svårt för det första gången. Andra gången gick det bra. Var något seg i starten, så vi ska jobba på att få till riktigt bra starter.
Hon är för övrigt i toppform i träningen och jobbade lika bra idag trots att det var ny miljö.
Så vi får vara mycket nöjda med dagens pass.
 
Lucy var också med men fick inte så mycket träning vilket hon protesterade högljutt mot i mellan åt. Hon ville också träna! Hon fick träna lite på att stå fint, men mycket mer än så blev det inte. Hon råkade nämligen tappa sin tasstrumpa redan innan träningen och vi kunde minsann inte hitta den. Nu har jag köpt en ny som är rosa som är lättare att se om den skulle tappas :)
 
Det blev i alla fall en väldigt rolig träning idag och roligt också att titta på de andra. Emelie och Vincent (mellanpudel) är så duktiga så de ska tävla i SM i rallylydnad i september och Fanny och Melker som är en mops, hoppas på sitt sista godkända resultat i nybörjarklassen på söndag. Jag har faktiskt aldrig sett en så duktig mops förrut! :)
 
Jag har även bestämt att vi åker till Oslo på lördag. Lucys tass ser fin ut och det läker bra, ingen hälta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0