träning med 4 hundar

Idag var det full rulle på träningsfronten, särskilt för mig som skulle hinna träna alla mina 4 hundar :)
Inte ofta som alla är med samtidigt, men så var det idag :)
Och något som verkligen aldrig händer är att husse Daniel är med på träningen och faktiskt frivilligt valde att träna en hund istället för att titta på. Det var inte av fri vilja iof han var med, utan det var ju bara för att vi skulle åka till stugan, men göra ett träningsstopp på vägen dit :) 
 
Det blir lite bilder som får tala för dagens inlägg:
Lucy kör en klurig bana som jag blev riktigt förvånad att vi nästan klarade ut. Hon missade att stanna på kontaktfälten på vippen och A-hindret, men annars gick det mycket bra, trots alla fällor och alla mina mindre lyckade byten som bara råkade bli.
 
Min flygande lilla hund :) 
 
 
I mål :)
 
Sedan kom vår lilla Timja och hon blev så glad när hon träffade sin mamma Lucy så hon kissade på sig :)
Lucy blev jätte glad först, men körde sedan ignorans-metoden mot sin lilla dotters alla uppvaktande lekförsök. Men hon kunde inte hålla sig riktigt, så på slutet tog de några lekvarv :)
 
Så gjorde även Selma. Dixie däremot är väldigt hård mot lilla Timja som kryper, slickar mungipor och ligger på rygg om vartannat. Det tar en stund innan Dixie har läst upp alla sina paragrafer för den lilla fröken, men sen är allt lugnt. 
 
Sen fick Timja tränas av lill-matte som är så duktig. Hon tränade inkallning och skattjakt med klicker :) Duktiga Tova som bara är 4 år :) Tova fick även träna lite med Dixie. Men Tova var något besviken över att hon inte kunde springa hela agilitybanan på en gång med Timja. 
 
Sen fick jag äran att träna lite med den lilla stjärnan. Blev lite grunder inför kommande valputställning i september. Ja, hon var verkligen mycket duktig för att vara första gången.
 
Och stå fint gick galant. Vilken naturbegåvning för att bara vara 16 veckor :)
 
 
Hon är verkligen en superhund! Hon har tappat sina två framtänder nu. I veckan har hon varit på semester i Norrköping, lekt med sin rottweilerkompis Diva och plockat massa svamp. Hon hoppar även i vatten från badbryggan och simmar tillsammans med alla barn. Hon är mycket lekfull och älskar leka med leksaker. 
 
Dessa fina brickor fick jag idag av Timjas familj. Väldigt gulliga och sitter nu på plats i hundarnas halsband. 
 
På lydnaden sen så var jag ganska så trött själv, så det kändes lite rörigt i mitt huvud. Men hundarna var mycket duktiga. Körde rally med Dixie och lite lite lydnad med Lucy.
Sen var ju även Selma med och trots sina 10 år så var det nog mest krut i henne denna kväll. Hon fick träna lydnad, fotgående och inkallning som hon gjorde jäte fint, sen körde vi igenom alla hennes konster som hon kan och det var en sprudlande glad liten vovve som sken av lycka :)
 
Nu ska vi njuta i stugan några dagar och jag hoppas kunna få till mycket hundträning med mina fina vovvar :)
Motivationen är nämligen fortfarande på topp :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0