Vilket flow!

Just nu är vi verkligen inne i ett riktigt bra flyt i träningen och det gäller båda hundarna.
Ikväll har jag den där fantastiska känslan i kroppen igen av hur troligt bra kvällens träning gick.
Det var tredje gången på min och Lucys agilitykurs och jag är så nöjd med Lucy. Det var full fart och koncentration från hennes sida. (Inte en enda gång stack hon iväg för att dofta kanin, så jag behövde inte skämmas)
Jag fick verkligen träna på min handling och det blev mycket bättre. Riktigt roligt och nu vill jag bara träna mer. Känner mig nästan beroende av min hundträning nu :)
 
Sen startade jag upp en ny freestyle kurs. Jätte roligt och det var en mycket duktig grupp. Dixie fick vara med och vara visningshund och gjorde det naturligtvis med bravur :)
 
Sen har jag även tränat med tredje vovven, Timja. Blev lite ringträning. Hon rör sig otroligt vackert! Ser mycket lovande ut i mina ögon :)
Stå går det lite si och så med. Hon sätter sig mest, men med lite knep och knåp ska jag nog få henne att stå kvar.  Vi hinner ju träna ganska många gånger till.
Timja börjar komma lite i spökåldern. Hon kan skälla en del på saker som hon inte vet vad det är. Imorgon är det dags för Timjas valpkurs igen och då ska hon lära sig gå fint i koppel och hundmöten.
Timja var även med på freestylekursen, men den är tänk för henne och lill-matte Tova, så det blir på grundnivå, mest för att de ska få kontakt och ha kul ihop. Timja fick gå igenom tunnel och springa genom en rockring, mycket mer än så behövdes inte för att båda skulle bli nöjda :)
 

Här är jag och Timja, min numera stora valp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0